6 září

Do prodejen vstupuje digitalizace

Pokladní systémy jsou stále sofistikovanější. Cílem je rychlejší odbavení zákazníků, usnadnění nákupu kupujícím a pomoc obchodníkům s podnikáním a také snižování počtu zaměstnanců.

U prodeje zboží dochází stále více k automatizaci. Právě automatizace zrychluje a zejména minimalizuje riziko chyb, které může dělat člověk. 

Dnes je již zcela běžné, že ve větších prodejních řetězcích se mohou zákazníci sami odbavit u bezobslužných pokladen. Díky kamerám a sofistikovanému software už v některých prodejnách  samoobslužné váhy dokáží pomoci zákazníkům s přesnou identifikací váženého zboží. 

Dalším trendem v digitalizaci je otevírání samoobslužných prodejen, které umožňují spotřebitelům nákup v kteroukoli denní i noční (24/7). I v Čechách jsou již zkušebně takovéto prodejny otevírány.

Obchod se bez prodávajících neobejde, ale digitalizace bude stále do prodeje pronikat. I pro malé prodejce jsou pokladní systémy velkým pomocníkem.


Podobné články