Stále není mnoho prodejen, které využívají elektronické cenovky. K širšímu zavádění ěchto digitálních displejů brání zejména jejich vysoké pořizovací náklady.
Kdo si začne zjišťovat možnosti a přínosy moderních elektronických cenovek, dochází postupně k závěru, že se nejedná pouze o pomůcku sdělující aktuální cenu nabízeného zboží, ale že se jedná o další moderní způsob komunikace se zákazníkem.
Je pochopitelné, že elektronická cedulka šetří čas. Přecenění lze zrealizovat z jednoho místa během chvíle a obchodník má stoprocentní jistotu, že cena u zboží v regále je vždy stejná jako u pokladny. Díky dlouhé životnost elektronických cenovek a stále vyšších nákladů na čas zaměstnanců je návratnost zaručená.
Pokud někdo čeká, že se ceny elektronických cenovek budou snižovat, pravděpodobně bude zklamán. Lze předpokládat, že výrobci budou rozšiřovat funkce a možnosti cenovek a cena se tak snižovat nebude. Digitální displej pro zákazníky představuje nový způsob získávání informací o zboží. Kromě ceny se na elektronické cenovce kupující dočtou další informace, jako je například země původu, výrobce, jakost a podobně. Digitální cenovky slouží zákazníkům ke zjednodušení jejich nákupu.