Mnozí prodejci zboží či služeb nabízí také dárkové poukazy. I pro dárkové poukazy platí elektronická evidence tržeb.
S elektronickou evidencí dárkových poukazů je to trochu složitější a každý, kdo je nabízí svým zákazníkům, by se měl podrobně seznámit se způsobem jejich evidence.
V zásadě se jedná o dva druhy poukazů.
Za prvé jsou to poukazy na konkrétní zboží či službu. Může to být například poukaz na konkrétní masáž nebo třeba permanentka na deset vstupů do posilovny. V takovémto případě se eviduje prodej pouze jednou při prodeji poukazu.
Jiným případem jsou poukazy na zboží či služby v určité hodnotě. Poukaz představuje určitý kredit. V tomto případě si může obdarovaný vybrat libovolné zboží či službu, může čerpat svůj voucher na několikrát a nebo si vybere zboží za vyšší hodnotu a zbytek doplatí. V případě dárkových poukazů na určitou hodnotu se jedná o takzvanou „částku určenou k dalšímu čerpání“ nebo o „následné čerpání“ a v tomto případě se tržba eviduje dvakrát. Při tomto dvojím evidování prodávající uvede v datové zprávě, že se jedná o „částku určenou k dalšímu čerpání” nebo o konkrétní „následné čerpání.” Díky této datové zprávě bude vše na finančním úřadu zaevidováno v pořádku.