Od prvního září si mohou podnikatelé na finančních úřadech vyzvedávat přihlašovací údaje potřebné k elektronické evidenci tržeb. Hospodští a hoteliéři je budou potřebovat od prvního prosince. Zatím o ně ale moc velký zájem není.
Tři měsíce. Tolik zbývá do spuštění elektronické evidence tržeb pro restaurace, bary, kavárny, hotely nebo penziony. “ Před 1. prosincem už by měli mít požádáno o vydání autentizačních údajů. Mohou tak učinit buď prostřednictvím daňového portálu finanční správy, kde žádost podepíší svým podáním do datové schránky,“ řekla TV Nova Miroslava Pardonková z pražského Finančního úřadu
O údaje mohou podnikatelé žádat také osobně na kterémkoliv finančním úřadě, kde jim autentizační údaj vystaví úředníci na počkání.
Od úředníků dostanou obálku, která obsahuje přihlašovací jméno a heslo. Pomocí něj pak podnikatelé získají přes internet certifikát, díky kterému budou moci od 1. prosince spravovat svůj účet, který bude propojen s pokladnou. Od 1. prosince budou muset používat EET stravovací a ubytovací služby, tedy restaurace, hospody a kempy.
Od 1. března příštího roku pak přibudou také maloobchody a velkoobchody, například papírnictví, trafiky nebo masny. O rok později pak budou muset svoje služby evidovat třeba účetní, veterináři nebo právníci.
V poslední fázi, od 1. června 2018, budou muset mít speciální pokladny i řemeslníci, třeba zedníci nebo truhláři. Podnikatelé se na finanční úřady pro potřebný certifikát zatím moc nehrnou.
„Zájem je zatím menší, očekáváme zvýšený zájem příští týden,“ řekla TV Nova Pardonková. Čekárny na finančních úřadech zatím zejí prázdnotou. Fronty tu úředníci očekávají v průběhu listopadu.
zdroj: tn.nova.cz