V úterý 13. prosince v ranních hodinách evidenční pokladny provozovatelů stravovacích a ubytovacích zařízení hlásily problémy.
Pokladny napojené do systému zhruba tři čtvrtě hodiny hlásily: „Datová zpráva nebyla zpracována kvůli technické chybě nebo chybě dat“.
Přestože se pravděpodobně řada provozovatelů v tu chvíli polekala, že problém je s jejich pokladnou, problém byl za necelou hodinu vyřešen.
Výpadek systému potvrdili pracovníci serveru hlidaceet.cz. Hlídač EET je nezávislý monitoring, který neustále prověřuje a kontroluje funkčnost celého systému. Prostřednictvím tohoto monitoringu je několikrát za minutu z více míst republiky odeslána fiktivní účtenka s nulovou hodnotou na finanční správu a je měřena dostupnost a čas odezvy.
Podobný výpadek je sice nepříjemný, ale evidenční pokladny si s podobným problémem lehce poradí. Jedná se o situaci podobnou problému při výpadku internetu. Podnikatel vystaví zákazníkovi účtenku bez kódu FIK, pouze s kódem náhradním a samotná evidence se uskuteční po obnovení systému.