Pořadatelé letních festivalů a ostatních akcí pod širým nebem se obávají, že neseženou dostatek stánkařů na zajištění občerstvení. Důvodem je EET.
Pracovníci Ministerstva financí ale upozorňují, že kolem akcí pod širým nebem a elektronické evidence tržeb vzniká zbytečná panika. Na vstupné se pro provozovatele festivalů bude EET vztahovat až od příštího roku. To platí i pro doprovodné služby jako jsou vstupy na atrakce, půjčovny a stánky s občerstvením k okamžité spotřebě. Elektronicky evidovat tržby musí pouze ti prodejci občerstvení, kteří mají pro hosty k dispozici vlastní posezení a vlastní WC. EET se už od letošního března vztahuje také na prodejce, kteří pouze přeprodávají nakoupené zboží jako jsou například balené potraviny (voda v PET lahvích, pivo v plechovkách, sušenky apod.), suvenýry, textil a podobně.
Pořadatelé letních festivalů se také obávají, že nebudou schopni zajistit na svých akcích kvalitní připojení k internetu a tak stánkaři nebudou mít o jejich akci zájem. Řešení je jednoduché. Stánkaři mohou požádat finanční úřad o povolení evidovat tržby ve zjednodušeném režimu. Při elektronické evidenci tržeb ve zjednodušeném režimu prodejce vydává zákazníkům účtenky, ale údaje o zaevidovaných tržbách může odeslat do centra EET později. (Nejpozději do pěti dnů.)
Pořadatelé ojedinělých akcí si nemusí ani pokladnu na elektronickou evidenci kvůli jedné akci za rok kupovat. Mohou využít služeb mnohých poskytovatelů elektronických pokladen, kteří pokladní zařízení na podobné příležitosti pronajímají.