Zjednodušeně lze říci, že firmy, které dodávaly pokladní systémy již před zavedení elektronické evidence tržeb, posilují na rozdíl od firem, které byly založeny až po vyhlášení EET.
Přestože EET obecně funguje, stále narůstá počet podnikatelů, kteří řeší výměnu svého stávajícího pokladního systému za nový. Jedná se především o firmy, které se snažili při nákupu pokladního systému maximálně ušetřit a o firmy, které řešili zavedení EET ve své provozovně na poslední chvíli.
Někteří jsou donucení k výměně, protože poskytovatel jejich systému krachuje, jiní se rozhodli změnit dodavatele proto, že chtějí od své pokladny daleko více funkcí.
Třetí vlna EET začne 1. 3. 2018. Bude se týkat stánkového prodeje občerstvení bez zázemí pro hosty, prodejců na farmářských trzích a advokátů, lékařů a poskytovatelů účetních služeb. Od června 2018 se do systému EET zapojí také řemeslníci a další služby.
Všichni, kteří budou ze zákona povinni elektronicky evidovat své tržby a teprve si budou vybírat svůj pokladní systém, by tak měli činit s rozvahou a s dostatečným předstihem.
Zkušenosti mnohých podnikatelů, kteří již jsou do EET zapojeni, ukazují, že nejlevnější nemusí být vždy nejvýhodnější.